Diensten

Verkoopstyling voor een goede eerste indruk

Wanneer je je huis te koop zet is een optimale presentatie van essentieel belang. Huizenzoekers starten hun zoektocht vaak op sites als Funda. Het eerste wat potentiële kopers doen is het bekijken van de foto’s, zij voelen vaak binnen enkele seconden aan of een huis interessant is of niet. Een eerste indruk maak je maar één keer. Wil je je huis goed in de markt zetten maar heb je geen idee hoe je dit aan moet pakken? Dan kan een verkoopstylist een uitkomst zijn.

“Verkoopstyling heeft in feite niets te maken met smaak”, vertelt Mireille Eding van Styled for Sale. “Het gaat er om dat je de ruimtes zo goed mogelijk laat zien, waardoor potentiële kopers zich een voorstelling kunnen maken hoe een huis eruit zou kunnen zien met hun eigen spullen. Veel mensen kunnen niet door een persoonlijke inrichting heen kijken en door het neutraliseren van de woning wordt deze aantrekkelijk gemaakt voor een brede doelgroep”.

Voor verkoopstyling                                                          Na verkoopstyling

          

Als verkoopstylist gaat Mireille samen met de verkopers door het huis om te kijken hoe deze zo goed mogelijk in de markt gezet kan worden. Soms zijn het maar kleine aanpassingen die maken dat een ruimte aantrekkelijker oogt. Dat kan het weghalen van persoonlijke spulletjes zijn, het verplaatsen van de meubels, maar ook het schilderen van een muur in een wat neutralere kleur. De handen gaan letterlijk uit de mouwen!

Wanneer een huis dan verkoopklaar is verzorgt Mireille ook de woningfotografie. “Ik vind het daarbij heel belangrijk om een zo realistisch mogelijk beeld neer te zetten, maar wel één die een gevoel van ruimte en licht achterlaat”, aldus Mireille. “Hoe je een ruimte op de foto zet en wat voor zichtlijnen je daarbij gebruikt, kan enorm effect hebben op hoe een ruimte op een kijker overkomt. Het kan het verschil maken tussen een bezichtiging en geen bezichtiging.”

Woningen die door verkoopstylisten onder handen genomen worden, worden vaak beter verkocht, tegen een hogere prijs. “Het gaat om een relatief kleine investering, die zich met een goede verkoop meteen terugverdiend. Vaak wordt geadviseerd om de vraagprijs te verlagen. Dat gaat in stappen van vijf- tot tienduizend euro. Dat is helemaal niet nodig! Een gemiddelde investering van vijfhonderd euro in verkoopstyling is nog geen tiende hiervan en levert ook nog eens een hogere verkoopprijs op. Verkoopstyling is absoluut de moeite waard!”

Wil je meer weten?

Vul onderstaand formulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact op.